Dat wij niet terugdeinzen voor nieuwe uitdagingen, blijkt uit het thema dat we deze week in de schijnwerpers zetten: Marketing en Communicatie. Wat begon als een vraag of we ook studenten konden vinden voor marketingstrategieën en contentcreatie, is nu uitgegroeid tot een van onze belangrijkste werkgebieden.
De Innovatiehub Oost-Groningen (IHOG) daagde ons uit om via social media meer jong talent te bereiken. Twee van onze studenten zijn ermee aan de slag gegaan en we werken nog steeds met plezier samen, anderhalf jaar later. Deze samenwerking biedt talloze groeimogelijkheden en kansen voor andere interessante projecten. Gaandeweg leren onze STUDENT-labbers de bedrijven en hun wensen beter kennen, verbeteren ze hun vaardigheden in het opstellen van marketingstrategieën en werken ze met programma's zoals Adobe InDesign, Photoshop en Canva. Via deze opdrachten versterkt STUDENT-labs de marketing en communicatie van de betrokken partijen en helpt het tegelijkertijd de studenten in hun ontwikkeling.
Een andere opdracht waar wij ons op hebben gericht, is het opstellen van een communicatieplan voor bedrijvenvereniging WEST. Het hoofddoel van dit plan is het verbeteren van de interactie tussen de bedrijvenvereniging en haar leden. Hierbij leggen we de nadruk op het optimaliseren van de website en socialemediakanalen. Door deze kanalen effectief en aantrekkelijk te maken, versterken we de communicatie tussen de bedrijvenvereniging en haar leden. Het communicatieplan richt zich niet alleen op het verbeteren van de communicatie met bestaande leden, maar ook op het aantrekken van potentiële nieuwe leden. Door de juiste boodschap over te brengen en de voordelen van het lidmaatschap duidelijk te communiceren, kan bedrijvenvereniging WEST haar ledenbestand vergroten en de betrokkenheid van haar leden vergroten.
Bij het opstellen van een gebiedsadvies voor bedrijvenvereniging Zuidoost, komt de Marketing en Communicatie skills ook goed van pas. Dit advies richt zich op het onderbenutte gebied ten zuiden van de Euroborg in Groningen. Hierbij staan diverse aspecten centraal, zoals het gastvrijer maken van FC Groningen, het creëren van aantrekkelijke verblijfsplekken en het verbeteren van fietsverbindingen met de omgeving. Met dit gebiedsadvies leveren wij een bijdrage aan de marketing en communicatie van bedrijvenvereniging Zuidoost. Het advies biedt concrete ideeën voor ruimtelijke verbeteringen, waardoor het gebied zowel voor bewoners als bezoekers aantrekkelijker wordt. De betrokkenheid van STUDENT-labs zorgt voor een frisse en creatieve kijk op het gebied, wat kan leiden tot vernieuwende en effectieve marketing- en communicatiestrategieën.
Naast deze opdrachten hebben we natuurlijk ook onze eigen kanalen. Wat we leren van onze opdrachtgevers, passen we ook graag toe op onszelf. Hier laten we graag zien wie we zijn, waar we voor staan en wat we kunnen. Om te blijven groeien, staan we altijd open voor verbeteringen en nieuwe benaderingen. Als je leuke tips en ideeën hebt, laat het ons vooral weten!